شما اینجا هستید:
کاشی چیست ؟

کاشی جزء مصالح ساختمانی است که به صورت صاف و براق تولید می شود. این ماده از مخلوط خاک رس و سایر مواد معدنی در دمای بالا و تحت فشار تولید می شود و پس از آبکاری و خشک شدن در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کاشی ها به دو دسته اصلی کاشی سفالی و کاشی و سرامیک تقسیم می شوند. کاشی های سفالی از خاک رس، ماسه و آهک ساخته می شوند و پس از پخت، سطح آن را با روکش کریستالی جلا می دهند. این نوع کاشی ها عمدتاً برای نمای داخلی ساختمان استفاده می شود. کاشی و سرامیک از خاک سیلیسی و چسب تهیه می شود و پس از شکل گیری در دمای بالا پخته می شود. از این نوع کاشی ها عمدتاً برای پوشش کف و دیوارهای خارجی ساختمان استفاده می شود.

همچنین کاشی ها بر اساس ابعاد تقسیم بندی می شوند. انواع متداول کاشی ها شامل کاشی های 20×20 سانتی متری، کاشی های 30×30 سانتی متری و کاشی های 60×60 سانتی متری است. البته در کنار این ابعاد کاشی های بزرگتر و کوچکتر نیز موجود است.

استفاده از کاشی به دلیل ویژگی های زیبایی شناختی و کاربردی بسیار گسترده است. از جمله کاربردهای کاشی می توان به پوشش کف و دیوارهای ساختمان، پوشش کف (مانند کف سرویس ها، سرویس ها، حمام، آشپزخانه ها و …)، فضاهای بیرونی (مانند فضای باز و …) اشاره کرد. حیاط و پارکینگ) و حتی در مدارس، بیمارستان ها و فضاهای عمومی استفاده می شود. .

به طور کلی کاشی به عنوان یک مصالح ساختمانی مهم شناخته می شود که ظاهر زیبا، دوام طولانی و عملکرد عالی را در ساختمان ها ارائه می دهد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related articles...